fredag 11 januari 2013

Sy ett par skor!



Eller dölj åtminstone ett par fula! Snyggt skal över en mindre snygg sko. Idén med att snygga till mina vanliga promenadskor föddes för ett tag sedan, då jag om och om igen drabbas av hälsporre. Nu har jag insett jag alltid MÅSTE tänka både en och två gånger när jag ska byta skor. För de gånger jag inte tänkt tillräckligt har jag fått tillbaka hälsporren. En åkomma som man absolut INTE vill dra på sig när man gillar löpning. Förutom att jag är förbjuden att ge mig ut och springa på ett par månader så är nackdelen är att jag nog aldrig mer kan gå i skor med klack, skor som inte är både vridstyva och har stel hälkåpa. Ja... ni hör själva. Dömd till promanadskor och Birkenstocks inneskor för all evig framtid. Men skam den som sätter sig ner och accepterar sitt öde utan försök till bättring! Jag kan visst gå med på att ha ergonomiskt riktigt tillverkade och uppbyggda skor livet ut, men inte om skönhet och stil måste stryka med. Därför föddes denna keation!



1 kommentar:

Så här många har tyckt till om detta inlägget