söndag 4 november 2012

Tunika till mig!

Symaskinen plockas inte fram särskilt ofta nuförtiden och OM den plockas fram är det mest nyttosömnad den ägnar sig åt. Tex uppläggning av byxor eller lagning av sömmar i barnens kläder. Tunikan på bilden har hängt på en galge sen i somras och när tyget tog slut orkade jag inte pallra mig bort till Gittes för att köpa den meter som behövdes till ärmarna. Men häromdagen gick jag inom, mest för att byta några ord med ägaren, som jag idag kommit att bli mig kär mer än bara tack vare tygerna hon säljer. När jag såg tyget ligga kvar på samma ställe passade jag på att köpa hem den meter som fattades och lördagkvällen ägnades åt att sy färdigt detta ufo ("Unfinished Object" för er som inte är bekanta med uttrycket).


Materialet är ett satinliknande tyg med svarta broderier på och jag undrar om jag kommer köpa denna sorts tyg igen, då det "sprack" när jag sydde och symaskinen envisades med att göra "repor" och liknande. Ett svårhanterligt material med andra ord. Men slutprodukten blev väldigt bra, om än inte som jag från början tänkt mig.

Sybegäret har vuxit en del under helgen och vem vet....kanske det hinner bli någon med lördagkväll i skaparanda innan jultomten dyker upp :-)

1 kommentar:

  1. Det tyget ser lite ut som en mardröm att sy i.. Men fint är det!
    Å tunikan är snygg!!

    SvaraRadera

Så här många har tyckt till om detta inlägget